Altkom Software and Consulting - Ubezpiecznie
Altkom Akademia - Katalog Ludzie
Altkom Software and Consulting - Bankowość
Altkom Akademia - Edukacja
zobaczyc-inaczej

Aktualności

Altkom oferuje zdalne biuro - usługi typu ASP

Firmy Altkom i Microsoft podpisały umowę, na mocy której Altkom rozpoczął świadczenie usług outsourcingowych typu ASP (Application Service Provider - dostarczanie usług aplikacyjnych), pod nazwą Zdalne Biuro. Altkom będzie w ten sposób oferował oprogramowanie Microsoft: m.in.: Windows 2000, Internet Explorer, Office 2000 (Word, Excel, Power Point, Access, Outlook), Exchange 2000 oraz oprogramowanie uzupełniające.

Technologia ASP usuwa niemal wszystkie wady przetwarzania rozproszonego w systemach klient-serwer. Oprogramowanie, które dotychczas było uruchamiane na stacjach roboczych, może teraz działać na specjalizowanych serwerach (Terminal Servers) pracujących pod kontrolą systemu Windows. Aplikacje i dane są przechowywane i uruchamiane w profesjonalnym Centrum Obliczeniowym, zorganizowanym przez Altkom.

Podstawowe zalety architektury ASP to:

  • przeniesienie na dostawcę usługi ryzyka związanego z potrzebną mocą obliczeniową, przestrzenią dyskową, wersjami aplikacji, bezpieczeństwem i ciągłością przetwarzania,
  • dostęp do najnowszych technologii i do doświadczonej kadry o wielu specjalizacjach, system comiesięcznych płatności, zamiast dużych inwestycji początkowych w sprzęt i oprogramowanie,
  • obniżenie łącznych kosztów posiadania systemu informatycznego (TCO), możliwość zaplanowania kosztów,
  • minimalizacja wpływu ewentualnych awarii sprzętu pracującego u użytkownika na działanie systemu, wysoka dostępność sprzętu w Centrum Obliczeniowym,
  • efektywniejsze wykorzystanie oprogramowania biurowego. Oprócz funkcji rutynowych oferta standardowa obejmuje również szereg komponentów dodatkowych, takich jak: globalna lista adresowa, kontakty - dodatkowe książki adresowe, kalendarz osobisty - rejestracja spotkań, współdzielenie, zlecanie i nadzorowanie zadań, śledzenie własnej pracy, grupy dyskusyjne, usługi faksowania, poczta elektroniczna z podpisem cyfrowym, filtrowanie poczty pod kątem wirusów komputerowych, dostęp do Internetu oraz administrowanie stronami WWW. Komponenty te skonfigurowane są tak, by efektywnie wspierać procesy obsługi klienta. Rozszerzeniem oferty jest Zdalne Biuro Plus, zawierające funkcje wspierające przepływy pracy między stanowiskami (workflow), organizację standardów pracy biurowej, specjalizowane aplikacje biurowe i inne aplikacje oraz oprogramowanie. Rozszerzenia te po wprowadzeniu są z założenia dostępne dla wszystkich klientów. Dostępne są również rozszerzenia indywidualne, opracowywane przez Altkom w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Składnikiem oferty Zdalne Biuro jest program wsparcia technicznego, włącznie z telefoniczną "gorącą linią" (hotline). Wsparcie techniczne obejmuje: instalację nowych rozwiązań, usuwanie wszelkich awarii związanych zarówno z oprogramowaniem (aplikacjami, systemami operacyjnymi, itd.), jak i ze sprzętem. "Gorąca linia" zapewnia użytkownikom możliwość natychmiastowego kontaktu w przypadku niedostatecznej znajomości aplikacji, czy kłopotów z jej użyciem. Szczególnie wygodnym narzędziem przy kontaktach z użytkownikami jest możliwość "przejęcia" ich sesji przez uprawnionych pracowników serwisu, tak by można było równocześnie z użytkownikiem pracować na tym samym ekranie. Ważnym elementem jest też ciągłe monitorowanie pracy systemu, dzięki czemu administratorzy na ogół wcześniej zauważają nieprawidłowości działania niż użytkownicy.

Decyzja o informatyzacji firmy lub instytucji w oparciu o model ASP oznacza m.in.:

  • koniec obaw o awarie systemów komputerowych, utratę danych i straty z tym związane,
  • koniec problemów z kadrą informatyczną,
  • koniec nieprzewidzianych wydatków związanych z modernizacją sprzętu i oprogramowania,
  • koniec problemów z wieloma różnymi kopiami programów i dokumentów.


W zamian, Zdalne Biuro zapewnia:

  • płynność pracy - dostęp poprzez zdwojone łącza do systemów pracujących na komputerach zabezpieczonych przed awariami,
  • bezpieczeństwo danych dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów szyfrujących w transmisji, plikach dyskowych i kopiach zapasowych,
  • gotowe rozwiązania automatyzacji prac biurowych,
  • rozwiązania dedykowane, budowane specjalnie pod kątem potrzeb klienta,
  • "gorącą linię" telefoniczną, wsparcie techniczne i opiekę administracyjną.

Podstawowy zakres usług Zdalnego Biura objęty jest miesięczną opłatą za każdego użytkownika. Dla elementów dodatkowych ustalana jest miesięczna opłata za każdą korzystającą z nich osobę.

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Rozumiem, nie pokazuj więcej.