Altkom Software and Consulting - Ubezpiecznie
Altkom Akademia - Katalog Ludzie
Altkom Software and Consulting - Bankowość
Altkom Akademia - Edukacja
zobaczyc-inaczej

Aktualności

Altkom Akademia publikuje raport o sytuacji na rynku szkoleń

Raport z badań na temat aktualnego stanu rynku szkoleń został zaprezentowany podczas spotkania prasowego, które odbyło się 20 maja w Warszawie. Mimo spowolnienia gospodarki, wyniki badania przeprowadzonego na próbie ponad 800 polskich firm dowodzą, że pracodawcy są świadomi potrzeb edukacyjnych pracowników i nie oszczędzają na szkoleniach.

Badanie na zlecenie Altkom przeprowadziła firma Millward Brown / SMG KRC. Odbyło się ono między październikiem 2008 r. a marcem 2009 r., a jego wyniki pokazują kierunek, w którym zmierza rynek szkoleń. „Wbrew pozorom, w porównaniu z rokiem poprzednim, odsetek firm zainteresowanych szkoleniami nie tylko nie zmalał, ale zwiększył się o 12 proc. Jak widać, pracodawcy traktują czas dekoniunktury jako odpowiedni na przygotowanie kompetencji swoich ludzi, które zaprocentują w lepszych czasach” – powiedziała Danuta Bluj - Dyrektor ds. Realizacji Usług Edukacyjnych Altkom Akademia. „Z drugiej strony, nasi ankietowani zaznaczali, że budżety na szkolenia będą musiały być zmniejszone, co świadczy o optymalizacji kosztów, o której pamiętają menadżerowie” – dodała.

Wyniki badania wskazują na prawidłowość, według której firmy dużej i średniej wielkości przewidują więcej środków na szkolenia pracowników, niż małe przedsiębiorstwa. Wybór zakresu szkoleń w 2009r. również zależy od rozmiaru organizacji. Większe instytucje częściej przeznaczają środki na szkolenia „miękkie”, w przeciwieństwie do mniejszych, które kształcą się w tematach związanych z bieżącym funkcjonowaniem firmy, takimi jak finanse, księgowość i prawo. „Dane, którymi dysponujemy dzięki przeprowadzonemu na nasze zlecenie badaniu świadczą o tym, że spowolnienie gospodarki w najmniejszym stopniu odczują duże firmy. A biorąc pod uwagę fakt, że to one najbardziej wpływają na wartość całego rynku, firmy oferujące szkolenia nie mają wielkich powodów do zmartwień”skomentowała Zosia Wodnicka – Dyrektor Marketingu Altkom Akademia.

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Rozumiem, nie pokazuj więcej.