Altkom Software and Consulting - Ubezpiecznie
Altkom Akademia - Katalog Ludzie
Altkom Software and Consulting - Bankowość
Altkom Akademia - Edukacja
zobaczyc-inaczej

Aktualności

Raport z badania rynku ubezpieczeń

W dniu 23 kwietnia 2013r. w warszawskim hotelu Ibis, odbyła się konferencja, której celem była prezentacja wyników, przeprowadzonego wśród Towarzystw Ubezpieczeniowych, badania dotyczącego problematyki rozwoju i funkcjonowania komercyjnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce.

Organizatorem konferencji był Pion Software & Consulting firmy Altkom. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objęli pracownicy Katedry Ubezpieczeń Gospodarczych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a patronat medialny - Gazeta Ubezpieczeniowa.

Konferencja zgromadziła liczne grono przedstawicieli wiodących Towarzystw Ubezpieczeniowych działających w Polsce oraz reprezentantów firm współpracujących z Towarzystwami w obszarze zdrowia.

Zgromadzonych gości przywitał Mateusz Eichler - Dyrektor Centrum Rozwiązań Ubezpieczeniowych w Altkom Software & Consulting, który przybliżył zgromadzonym obszar działalności spółki związany z doświadczeniami w sektorze ubezpieczeń zdrowotnych oraz cel i założenia badania.

Pierwszą część wyników badania omówiła dr Renata Pajewska-Kwaśny z Zakładu Ryzyka i Ubezpieczeń Katedry Ubezpieczeń Gospodarczych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, osadzając je w realiach makroekonomicznych polskiego rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Wskazała jednocześnie na fakt, iż motorem rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych jest słabość publicznej ochrony zdrowia, a impulsem do dalszego rozwoju będzie przełamanie barier społecznych oraz wzbudzenie większego zaufania do instytucji ubezpieczeniowych.

Dariusz Zieliński Doradca Strategiczny w Centrum Rozwiązań Ubezpieczeniowych w Altkom Software & Consulting skomentował wyniki raportu z punktu widzenia firmy doradczej i informatycznej dostarczającej narzędzia wspierające procesy obsługi ubezpieczeń zdrowia. Przedstawił główne czynniki wpływające na podejście do wdrożeń systemów informatycznych wspierających obsługę produktów zdrowotnych, takie jak: wolumen ubezpieczonych, stopień rozwoju rynku, rezygnacja czy migracja klientów, rentowność ubezpieczeń zdrowia, a także zarządzanie relacją z siecią usługodawców.

"Szansą dla wszystkich uczestników rynku ubezpieczeń zdrowia może być stworzenie silnej marki produktu zdrowotnego - synonimu produktu nowoczesnego, funkcjonalnego, przyjaznego dla jego użytkowników" – podsumował wyniki badania Mateusz Eichler z Altkom Software & Consulting.

Wszystkim uczestnikom konferencji dziękujemy za przybycie oraz zainteresowanie problematyką ubezpieczeń zdrowotnych. Zapraszamy Państwa do zapoznania się z przygotowanym raportem.

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Rozumiem, nie pokazuj więcej.