Informacja prasowa
Warszawa,
Oprogramowanie firmy Altkom w oddziałach HP
Altkom wdrożył system E-Buy w kolejnych oddziałach HP. E-Buy to implementacja procesu do obsługi zakupów, stworzona przez zespół Altkomu w oparciu o system zarządzania procesami biznesowymi firmy HP. Zespołem, który opracował i wdrożył system E-Buy kieruje Sławomir Lipski.
Rozwiązanie E-Buy wdrożono w oddziałach HP w Polsce, na Węgrzech, w Grecji i w Turcji. System Altkomu zdobył uznanie centrali HP w USA, która na podstawie doświadczeń z Polski wdrożyła system do użytku w innych oddziałach. W najbliższym czasie do krajów tych dołączy Izrael.
W HP Polska, przy użyciu E-Buy kontroluje się i dokonuje wszystkich zakupów od zewnętrznych dostawców - od oprogramowania po aparaty telefoniczne. Proces zamówień zaimplementowany w systemie E-Buy obsługuje wszystkie etapy realizacji - poczynając od złożenia zamówienia, przez akceptację, po rejestrację faktur i kontrolę zgodności z zamówieniem (elektroniczna archiwizacja dokumentów źródłowych). System posiada wbudowane narzędzia ułatwiające użytkownikowi wybór towarów i dostawców.
System E-Buy powstał na zlecenie HP Polska i przy jego technicznym wsparciu na etapie projektowania. Wdrożenie i zastosowanie technologii zarządzania procesami biznesowymi w oparciu o HP Process Managera diametralnie skróciło czas wdrożenia systemu zamówień oraz umożliwiło wdrażanie kolejnych nowych procesów wykorzystujących tę samą infrastrukturę techniczną. Unikalną cechą systemu E-Buy opartego o platformę HP Process Managera jest elastyczność modyfikowania procesu poprzez edycję procesu w postaci graficznej. Obecnie system realizuje 11 wersję definicji procesu zamówień. Przy zmianie wersji procesu nie były wymagane zatrzymania systemu.
"Zastosowanie technologii HTML/Java w ramach interfejsu użytkownika obniżyło koszty szkoleń pracowników oraz utrzymania systemu. Firma Altkom wykazała się profesjonalizmem w realizacji i utrzymaniu systemu E-Buy" - powiedział Andrzej Grabowski, Senior Consultant w dziale oprogramowania HP (HP Software Solutions Organisation).
Od momentu wdrożenia systemu E-Buy w Polsce obsłużył on 8 000 zamówień.
Altkom tworzy również inne produkty w oparciu o system HP Process Manager. Są to m.in. implementacje procesów do rejestracji umów prawnych w firmach, zamawiania wizytówek, system rejestracji urlopów. Wkrótce powstanie system do obsługi wniosków o zaliczki.
HP Process Manager
HP Process Manager jest zaawansowanym systemem zarządzania procesami biznesowymi rozumianymi jako procesy sterowania przepływem danych pomiędzy aplikacjami - new EAI (Enterprise Application Integration) jak się wyraził IDC, procesy pracy grupowej WorkFlow, po definiowanie i zarządzanie procesami administracyjnymi. HP Process Manager stanowi platformę do tworzenia, definiowania, zarządzania procesami w oparciu o standard XML - XpML oraz standardy JAVA, HTML. Ponadto platforma HP Process Manager umożliwja tworzenie specjalizowanych zastosowań przeznaczonych dla wybranych sektorów, takich jak telekomunikacja (narzędzia do tworzenia nowych usług w ramach architektury Integrated Service Management), ubezpieczenia (zarządzanie pracą agentów ubezpieczeniowych), czy przemysł (jak np. zarządzanie procesami zamówień, czego przykładem jest aplikacja E-buy firmy Altkom).
Informacje o firmach:
HP
Firma Hewlett-Packard - jeden z największych na świecie dostawców rozwiązań komputerowych, przetwarzania obrazu oraz usług informatycznych - koncentruje się na udostępnianiu użytkownikom indywidualnym i firmom najnowszych technologii i wynikających z nich korzyści. Firma osiągnęła całkowity przychód w wysokości 45,2 mld. dolarów w roku finansowym 2001. Informacje o firmie i produktach HP można uzyskać pod adresem http://www.hp.com oraz http://www.hp.com.pl. (...)